Loading...

Onze cookies voor jouw thuis.

Deze site maakt gebruik van website- Tracking van derden om hun diensten aan te bieden, deze continu te verbeteren en om advertenties weer te geven die aansluiten bij de interesses van de gebruikers.

Ik ga akkoord en kan mijn toestemming op elk moment met ingang voor de toekomst intrekken of wijzigen.

Deelnamevoorwaarden voor de besteprijsgarantie van meubelo.nl

1. Geldigheid van de beste prijsgarantie

(a) moebel.de Einrichten & Wohnen GmbH ("meubelo.nl") verleent bevoegde personen ("Klanten") een garantie voor een beste prijs in overeenstemming met deze Deelnamevoorwaarden van de Beste prijsgarantie ("Deelnamevoorwaarden").

(b) De Beste prijsgarantie geldt voor alle producten die op de website www.moebel.de voorzien zijn van het Beste prijszegel. Het Beste prijszegel is als volgt ontworpen:

Bestprijs

2. Inwisselen van de Beste prijsgarantie via het restitutieformulier; bewijs dat moet worden overlegd:

(a) De Beste prijsgarantie kan alleen worden verzilverd via het meubelo.nl restitutieformulier, dat de klant hier kan openen. In het restitutieformulier moet de klant in het bijzonder zijn bank- of Paypal-gegevens ten behoeve van de restitutie opgeven. Als de klant zijn bankgegevens opgeeft, moet dit een rekening bij een Nederlande bank zijn. (b) Het elders gekochte product moet qua soort, hoeveelheid en uitvoering identiek zijn aan het meubelo.nl-product dat deelneemt aan de Beste prijsgarantie. (c) Voor de terugbetaling moet de klant het bewijs van de lagere prijs leveren, bijvoorbeeld door middel van een screenshot, een link of een foto van een aanbieding ("bewijs van de lagere prijs"). Het product moet zijn aangeboden en gekocht door een Nederlandse aanbieder in Nederland, wat herkenbaar moet zijn op het bewijs van de lagere prijs. (d) De klant moet ook bewijzen dat hij het product daadwerkelijk tegen een gunstigere prijs heeft gekocht ("aankoopbewijs"). Op het aankoopbewijs (factuur) moeten de naam van de leverancier en de betaalde lagere prijs en, indien van toepassing, de naam van de klant vermeld staan. (e) De geadverteerde prijs van het elders gekochte product moet lager zijn dan de prijs van het bij meubelo.nl gekochte product (telkens exclusief service- en/of leveringskosten). Het goedkopere product moet bij meubelo.nl verkrijgbaar zijn vanaf het moment van aankoop tot het moment van aanvraag van de beste prijsgarantie. (f) Elke klant kan slechts eenmaal per half jaar aanspraak maken op de beste prijsgarantie. meubelo.nl vergoedt maximaal € 500,00 verschil per verzilvering, inclusief BTW.

3. Verzekering bij het inwisselen van de Beste prijsgarantie:

Bij het gebruikmaken van de beste prijsgarantie moet de klant verzekeren dat (1) het bewijs niet eerder is ontstaan dan de aankoop en (2) de klant geen gebruik heeft gemaakt van zijn recht op retour of annulering.

4. Tijdstip van inwisseling:

De beste prijsgarantie moet binnen 14 dagen na aankoop van het product op meubelo.nl worden verzilverd. Bepalend hiervoor is de datum waarop de klant het restitutieformulier naar meubelo.nl stuurt.

5 Voorwaarden voor de terugbetaling van het prijsverschil:

(a) Na ontvangst van het volledig ingevulde restitutieformulier ontvangt de klant een automatische ontvangstbevestiging samen met een procesnummer op het in het restitutieformulier opgegeven e-mailadres. meubelo.nl controleert de door de klant verstrekte gegevens binnen een redelijke termijn. (b) Als uit de controle blijkt dat aan alle voorwaarden voor het inwisselen van de beste prijsgarantie is voldaan, wordt het prijsverschil (tot een maximumbedrag van € 500,00 inclusief BTW) per bankoverschrijving of PayPal op de door de klant opgegeven rekening teruggestort. De klant wordt per e-mail op de hoogte gesteld van de terugbetaling. (c) De terugbetaling vindt niet plaats voordat de annuleringstermijn voor het bij meubelo.nl gekochte product is verstreken. (d) Er vindt geen terugbetaling plaats als de klant niet alle vereiste informatie heeft verstrekt, de vereiste informatie niet door het bewijs wordt ondersteund en/of niet herkenbaar is op het bewijs.

6. Identiteitscontrole

(a) Indien meubelo.nl de identiteit van de klant niet voldoende kan verifiëren op basis van de door de klant in het kader van de terugbetaling verstrekte informatie of indien de persoonlijke gegevens (bijv. in het terugbetalingsverzoek of de rekeninggegevens) niet identiek zijn, kan meubelo.nl de klant verzoeken zijn identiteit te bewijzen door het overleggen van een kopie van zijn identiteitskaart (of een ander geschikt identificatiebewijs). In dit geval stelt meubelo.nl de klant binnen een redelijke termijn na verzending van het restitutieformulier op de hoogte. (b) De aanvragende klant moet op de kopie van het identiteitsbewijs de voor de identificatie niet benodigde persoonsgegevens zwart maken. (c) Als de klant ondanks het verzoek van meubelo.nl geen kopie van zijn identiteitsbewijs verstrekt of als het document niet voldoende is om de klant te identificeren, kan - ondanks de beschikbaarheid van de verdere informatie die nodig is om de beste prijsgarantie in te wisselen - geen restitutie plaatsvinden.

7. Aansprakelijkheid

meubelo.nl is aansprakelijk voor schade, ongeacht de rechtsgrond, onder de volgende voorwaarden: (a) meubelo.nl is onbeperkt aansprakelijk voor schade veroorzaakt door opzet of grove nalatigheid. (b) De aansprakelijkheid van meubelo.nl voor schade door eenvoudige nalatigheid is beperkt tot schade als gevolg van de schending van wezenlijke contractuele verplichtingen, waarvan de vervulling essentieel is voor de goede uitvoering van de overeenkomst en op de naleving waarvan de contractpartner regelmatig vertrouwt en mag vertrouwen; in dit geval is de aansprakelijkheid echter beperkt tot de typische, voorzienbare schade. (c) De bovenstaande beperking van de aansprakelijkheid geldt niet voor schadeclaims van de klant (i) wegens bedrieglijk verzwegen gebreken, (ii) wegens gebreken waarvoor een garantie voor de kwaliteit van een product werd aanvaard (in dit verband geldt de garantiebepaling die uit de garantie voortvloeit, indien van toepassing), (iii) volgens de wet op de productaansprakelijkheid, (iv) als gevolg van letsel aan leven, lichaam of gezondheid. (d) De bovenstaande aansprakelijkheidsbepalingen gelden ook voor schadeclaims van de klant tegen organen, leidinggevenden, medewerkers of vertegenwoordigers van meubelo.nl.

8. Overige bepalingen

(a) Op alle rechtsbetrekkingen tussen meubelo.nl en de klant is het Duitse recht van toepassing met uitsluiting van het UN-kooprecht (CISG). De wettelijke bepalingen die de rechtskeuze en de toepasselijkheid van dwingende bepalingen beperken, in het bijzonder van het land waar de klant als consument zijn gewone verblijfplaats heeft, blijven onaangetast. (b) Volgens het geldende recht is meubelo.nl verplicht om consumenten te informeren over het bestaan van het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting, dat door de Europese Commissie is opgericht voor de beslechting van geschillen. Het Europese platform voor onlinegeschillenbeslechting vindt u hier: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Contactgegevens van de officiële geschillenbeslechtingsinstanties zijn te vinden op de volgende link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm. Bij gebrek aan een wettelijke verplichting om deel te nemen aan een geschillenprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten, is meubelo.nl niet verplicht om deel te nemen aan een geschillenprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten. Wij nemen ook geen vrijwillige verplichting of bereidheid op ons om dit te doen. (c) Indien afzonderlijke bepalingen van de deelnamevoorwaarden ongeldig zijn of worden, blijft de geldigheid van de overige deelnamevoorwaarden onaangetast.